- Nawet milion pracowników ma możliwość wyjechać z Polski. Czarny scenariusz
- Czarny scenariusz gwoli gospodarki. "Ukraińcy po prostu wybiorą Niemcy"
- Raport: Ludzie z polski wolą pracę w obcych firmach
- Ponad 12 milionów dni niewykorzystanego urlopu. Samorządowcy wolą pieniądze
- "Brakuje nam rąk do pracy i pracodawcy narzekają". Nowe wiadomości w sprawie bezrobocia
Serwisy internetowe z opiniami na temat pracodawcach, rekomendacje znajomych i fora dyskusyjne - to najpopularniejsze źródła, w wskazane jest kandydaci poszukują informacji na temat potencjalnym pracodawcy. Jak wypływa z badania GoldenLine. pl, narastające problemy z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy sprawiają, że firmy raz za razem częściej stawiają na transparentność i dzielenie się z potencjalnymi pracownikami informacjami o postanowieniach zatrudnienia.
Wielu pretendentów przed przyjęciem oferty pracy poszukuje informacji, które mogłyby pomóc im w podjęciu decyzji.
Gdzie szukamy
Jak wynika z testowania przeprowadzonego przez serwis rekrutacyjny, 63 procent kandydatów wyszukuje informacji o wybranych kompaniach w serwisach internetowych z opiniami o pracodawcach. Z kolei 51 procent badanych zważa, że to znajomi konstytuują cenne źródło informacji o firmie. Na trzecim miejscu znalazły się fora dyskusyjne, które wskazało 49 % respondentów.
Kandydaci poszukują również informacji na stronach internetowych pracodawców, np. w zakładce Kariera (44 procent) oraz na portalach, serwisach, blogach bądź w prasie branżowej (32 procent).
Pracuj i żyj w raju. Oto sześć miejsc, w celu których warto się przenieść
Ponadto, aż 75 % respondentów szuka odpowiedzi dzięki pytanie o oferowane za pośrednictwem potencjalnego pracodawcę wynagrodzenie. Więcej niż połowa ankietowanych chce uzyskać wiedzę o możliwości rozwoju i szkoleń (60 procent), atmosferze w pracy (58 procent) oraz godzinach pracy (51 procent). Natomiast 42 procent badanych szuka informacji o relacjach i aurze między przełożonymi a podwładnymi. Część kandydatów wskazało także na benefity pozapłacowe (27 procent) czy przebieg sporu rekrutacyjnego (22 procent).
Cenne źródło
Jak powstaje z badania GoldenLine. pl, 62 procent badanych zważa, że opinie o szefowi umieszczone w internecie są dobrym źródłem informacji na temat pracy w danej przedsiębiorstwie. Tylko 17 procent wstecz zaprzecza, zaś 21 % nie ma zdania.
Dla 65 procent respondentów najbardziej wiarygodne są poglądy podpisane imieniem i nazwiskiem, ale tylko 31 % badanych chciałoby dodawać opinie o pracodawcy ze swymi danymi personalnymi. Większość ludzi wolałaby zrobić to anonimowo (42 procent) lub przy ogóle nie chciałaby obdarzać opinii (27 procent) - czytamy.
Jak pokazują autorzy badania, być ma możliwość osoby te boją się konsekwencji związanych z umieszczeniem negatywnej opinii o pracodawcy i czują się bezpiecznie, wówczas gdy strona z opiniami o pracodawcach zapewnia im bezimienność.
Badanie zrealizowano w kwietniu tego roku na 503 respondentach, którzy wypełnili ankiety online.