Wideo w smartfonie nie zaakceptowac pogrzebie tradycyjnej telewizji, jednak będzie ją oglądało raz za razem mniej Polaków

Wideo w smartfonie nie zaakceptowac pogrzebie tradycyjnej telewizji, jednak będzie ją oglądało raz za razem mniej Polaków
27 lipca, 2020
Category: gospodarka

Już dziś aż 62 proc. Polaków ogląda online w smartfonie. Jednocześnie nie chcemy za to internetowe płacić, a często nawet obejrzeć promocji. Do czego to dojdzie? Wideo serwisie randkowym i tak stanie się potęgą, ale to wcale nie zabije telewizji. Necie satelitarne badz kablowe maja obowiazek jedynie przestać sprzedawać naszej firmie pakiety kanałów, których nigdy nie oglądamy.

Przeciętny Kowalski spędza średnio 4 pory dziennie oglądając wideo i obecnie ogląda je zupełnie inaczej niż jeszcze pare lat wstecz. To 3 czynność zajmująca nam najwięcej czasu przy ciągu doby poza pólsnem i pracą.

Z badania przeprowadzonego poprzez firmę doradczą PwC w Stanach Zjednoczonych wynika, że połowa tamtejszych widzów ogląda wideo w łazience. Polska wciaz nie jest na tym etapie, ale równiez my zupełnie inaczej niż kilka latek temu korzystamy z treści internetowe. Jak pokazują badania PwC w Polsce, aż 62 proc. z nas wykonuje to w urządzeniu mobilnym, a więc na smartfonie lub tablecie.

Formaty mobilne zaleją świat, a wideo stanie się nowym html-em – twierdza eksperci PwC.

O tym, jak bardzo zmienia się wideo jak i równiez że to nie tylko tradycyjna telewizja świadczy fakt, że globalnie już w 2016 roku reklamodawcy wydawali tyle samo serwisie randkowym, co po telewizji.

Lokalny rynek idzie w tym danym kierunku, aczkolwiek ma nadal trochę od momentu nadrobienia. PwC szacuje, że budżety marketingowe wydawane po telewizji i w internecie zrównają się na terytorium polski w 2020 roku, a każdy z nich przekroczy 1 mld dol. Jak podkreśla prezes PwC Polska Adam Krasoń, to wyzwanie dla przedsiebiorstw, które muszą przedefiniować swe modele biznesowe.

Szczególnie, że nie siadamy już zanim telewizorami, oglądając wszystko jakim sposobem leci. Dziś już 36 proc. badanych Polaków deklaruje, że ogląda seriale całymi sezonami, jeśli są ów kredyty dostępne w internecie. Kto faktycznie robi, ma swiadomosc, że to jak uzależnienie.

Reklama stała się [podatkiem](https://www./podatki/) tylko na rzecz ubogich

Według badań, 61 proc. woli obejrzeć reklamę niż płacić za treści wideo. Aczkolwiek internauci i na promocji są bardzo wrażliwi. Jesli w tv gotowi są obejrzeć 2-3 reklamy, co wiecej i więcej, zanim rozpocznie się pierwotnego ulubiony system, o tyle w internecie, szczególnie dzieki smartfonach, nie zaakceptowac tolerują broszurek najczęściej w ogóle, ewentualnie zniosą najwyżej jedną.

A jeśli już mieliby zapłacić zbytnio wideo? Połowa byłaby zdecydowana miesięcznie płacić 1-5 zł za jeden kanał telewizyjny, niemal dwadziescia proc. gotowe byłoby wydać 6-10 zł.

Polacy ciągle kradną

Drugą stroną tego, że ciągle nie jesteśmy skłonni płacić za treści wideo w internecie jest łamanie praw autorskich, nadal pospolite w naszym kraju. Jakie mozliwosci piąty badany przyznał, że oglądał filmy, seriale albo relacje wraz z wydarzeń sportowych korzystając z konta, które udostępnił mu ktoś odmienny. Dlaczego? Bowiem nie stać go na tek krok – naprawde przynajmniej twierdzą respondenci.

33 proc. badanych uważa, że treści serwisie randkowym powinny być dostępne bezplatnie, co czwarty nie pragnie płacić zbyt wideo zawierające reklamy.

Za duży wybór

– Ludzie z polski pokochali wideo, ale mają problem z selekcją treści. 43 proc. badanych uważa, że posiada zbyt duży wybór kanałów telewizyjnych, niektórzy nawet sądzą, że propozycja telewizyjna wydaje sie przytłaczająca a mianowicie podkreśla Paweł Wesołowski, malzonek PwC odpowiedzialny za rynek telekomunikacji, mediów i inzynierii.

Rozwiązaniem z jednej strony są mechanizmy rekomendacji. a mianowicie Bez takich algorytmów Netflix czy You Tube byłyby ślepe a mianowicie podkreśla Wesołowski. Za pierwotnego pomocą nadawca proponuje naszej firmie treści na podstawie tego, co wcześniej oglądaliśmy.

Ponadto rozwiązaniem może być dzielenie pakietów. trzy na czterech badanych deklaruje, że chciałoby mieć taki pakiet telewizyjny, w którym sami wybiorą sobie kanały. Co więcej, 6 dzieki 10 pytanych nie potrzebuje nawet dostępu do całych kanałów, natomiast jedynie do konkretnych programów.

– Przy ciągu najbliższych pięciu lat rynek internetowe ulegnie większym zmianom niż przez minione kilkadziesiąt lat – konkluduje Michał Kreczmar, dyrektor po zespole ds. transformacji cyfrowej PwC.

Nie, nie to znaczy, że tradycyjna telewizja umrze, bo zje ją wideo w internecie. Wciąż 52 proc. Polaków zakłada, że zbytnio dziesięć lat nadal będzie chciało mieć telewizję kablową lub satelitarną. Choć już w grupie wiekowej 18-24 czasy taką pewność ma już tylko 28 proc. badanych.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy