Warszawa: Przemija termin składania odwołań ws. przetargu w wagony metra

27 lipca, 2020
Category: rózne

Po poniedziałek mija termin składania odwołań od momentu decyzji komisji przetargowej Warszawskiego Metra, która zdecydowała, że najkorzystniejszą ofertę w przetargu na oryginalne wagony złożyło konsorcjum Siemensa i Newagu. Do północy odwołanie można złożyć drogą elektroniczną.

W poniedziałek po południu rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko powiedział PAP, że jak dotąd nie ma informacji o odwołaniu się któregokolwiek z dwóch konsorcjów, których oferty nie zostały pewne.

To jednakze nie oznacza, że odwołań nie będzie. Do prezesa Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) mogą ów kredyty wpłynąć po formie cyfrowej do północy. Warunkiem wydaje sie byc opatrzenie pierwotnego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu.

Jak wyjaśnił Malawko, także do metra kopia tego rodzaju odwołania może dotrzeć wówczas przed północą. Zgodnie z Uprawnieniem zamówień ogólnych, wystarczającą formą jest wysłanie jej drogą elektroniczną bądź faksem.

Po połowie października komisja przetargowa metra zdecydowała, że najkorzystniejszą ofertę przy przetargu dzieki dostawę 210 nowych wagonów dla podziemnej kolejki przy stolicy złożyło konsorcjum Siemensa i Newagu. Zaproponowana przez nie koszt to wiecej niz 1 mld 69 mln zł netto (1 mld 305 mln zł brutto).

Cena była głównym wyznacznik wyboru propozycje, ale ponizej uwagę były brane także zużycie energii elektrycznej (20 proc. ), uklad utrzymania wozu (20 proc. ), ochrona srodowiska (8 proc. ) oraz wydłużenie gwarancji powyżej trzydziestu miesięcy (2 proc. ).

Odwołania mogą złożyć dwaj inni oferenci – hiszpański CAF, który wycenił swoją ofertę na 1 mld 199 mln zł brutto, oraz konsorcjum czeskiej Skody i rosyjskiego Wagonmaszu, które zaproponowało cenę 1 mld 109 mln zł netto (ceny brutto w propozycji nie podano). Komisja przetargowa metra wyłączyła CAF wraz z postępowania, metrów. in. ze względu dzieki błędne wyliczenie stawki datku VAT i nieprawidłowo wniesione wadium. Oferta Skody i Wagonmaszu uzyskała natomiast skromniej punktów od zwycięskiej oferty Siemensa i Newagu.

Kupowane pociągi będą różnić się od ludzi, które jeżdżą obecnie. Nowością będzie metrów. in. to, że będą one jednoprzestrzenne, tzn. nie nalezy będzie wysiadać z pociągu, by przejść do odmiennego wagonu. Poza tym będą uporzadkowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone w wewnętrzny monitoring, przy guzik umożliwiający otwarcie drzwiczki przez pasażera, system wizyjnej i głosowej łączności z maszynistą, wysuwane platformy gwoli wózków inwalidzkich oraz znacznie większe niż obecnie uzywane wyświetlacze.

W każdym pociągu będzie 230 miejsc siedzących, a krótko mówiac ma zmieścić się w nim ponad 1400 osób, to znaczy mniej więcej o dwie stówy więcej niż w jeżdżących obecnie.

W pierwszej kolejnosci z 210 wagonów mają trafić sluzace do stolicy przy czwartym trymestrze 2012 r.; ostatnia roznoszenie przewidywana wydaje sie na czwarty kwartał 2013 r. Sposród 35 nowych składów dwadziescia ma obsługiwać budowany kierowniczy odcinek II linii podziemnej kolejki (ma być skonczony na przełomie 2013 jak i równiez 2014 r. ), natomiast pozostałe pierwszą, istniejącą linię – ma to związek z przewidywanym zwiększeniem częstotliwości kursowania pociągów.

W połowie lipca br. stołeczny ratusz złożył przy Centrum Unijnych Projektów Spedycyjnych wniosek o dofinansowanie ze środków wspólnotowych budowy kierowniczego odcinka jak i równiez prac projektowych całej II linii podziemnej kolejki a takze zakupu 20 wagonów, które mają ją obsługiwać. Moral opiewa na 5, trzy mld zł, a dofinansowanie miałoby wynieść 2, dziewiec mld zł. (PAP)

mca/ itm/ jra/

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy