Odblokowanie pliku kredytowego po zgubieniu kodu PIN – Equifax, Experian i TransUnion

17 lutego 2021

Kradzież tożsamości dotyka każdego roku miliony osób, a eksperci sugerują, że w nadchodzących latach liczba cyberataków będzie nadal rosła. W miarę jak cyberprzestępcy stają się bardziej świadomi swoich metod, konsumenci mogą i powinni podjąć określone kroki w celu ochrony swoich danych osobowych znalezionych w Internecie.

Kiedy potrzeba nowego kredytu nie jest nagląca, zamrożenie kredytu może służyć jako broń przeciwko kradzieży tożsamości. Zamrożenie kredytu to proces odmowy dostępu do raportu kredytowego i oceny za pośrednictwem jednego lub więcej z trzech głównych biur kredytowych: Equifax, TransUnion i Experian.

Za każdym razem, gdy składany jest wniosek o nowy kredyt, pożyczkodawca lub kredytodawca zwraca się do dowolnej z trzech agencji informacji kredytowej o przejrzenie akt kredytowych danej osoby, aby upewnić się, że pożyczkobiorca ma dobre wyniki w zakresie terminowych płatności, odpowiedzialnego wykorzystania dostępnego kredytu i nie negatywne kwestie, takie jak upadłość lub wyrok sądu.

W przypadku zamrożenia kredytu plik kredytów konsumenta nie jest dostępny do przeglądania, co oznacza, że ​​wierzyciele nie mogą założyć nowego konta. Chroni to osoby fizyczne przed wykorzystaniem ich danych osobowych do otwarcia nowej karty kredytowej, zaciągnięcia pożyczki lub pożyczenia pieniędzy w innej formie lub formie.

Zamrożenie kredytu przebiega według stosunkowo podobnej ścieżki dla każdego z trzech głównych biur kredytowych. Ale każda agencja wymaga, aby osoby, które blokują kredyt w raporcie kredytowym, ustanowiły PIN (jeden PIN dla każdej agencji) lub osobisty numer identyfikacyjny jako dodatkowy środek bezpieczeństwa.

Przy wszystkich hasłach i kodach PIN, o których musimy pamiętać, aby uzyskać dostęp do informacji o naszym koncie bankowym, e-mailach lub kontach w mediach społecznościowych, utrata kodu PIN zamrożenia kredytu jest zbyt powszechna. Oto, co zrobić, jeśli go zgubiłeś i musisz odblokować raport kredytowy.

Informacje o biurze kredytowym za utracony kod PIN

Każde biuro informacji kredytowej ma inny proces odzyskiwania utraconego kodu PIN lub odmrażania raportu kredytowego bez oryginalnego kodu PIN ustalonego w momencie zamrożenia raportu kredytowego.

EquifaxJeśli chcesz odmrozić raport kredytowy, ale nie pamiętasz lub nie możesz znaleźć swojego kodu PIN w Equifax, możesz poprosić o nowy kod PIN na piśmie. Equifax wymaga dołączenia listu wyjaśniającego, że zgubiłeś kod PIN, dowodu tożsamości, takiego jak kopia prawa jazdy, oraz opłaty związanej z odzyskaniem utraconego kodu PIN w Twoim konkretnym stanie.

Wnioski należy przesyłać na adres:

Equifax Security Freeze

PO Box 105788

Atlanta, Georgia 30348

Możesz też wypróbować nową usługę online pod numerem lub zadzwonić pod numer 1-888-298-0045.

TransUnionAby odzyskać utracony kod PIN w celu zamrożenia zabezpieczeń pliku kredytowego TransUnion, musisz zrobić jedną z dwóch rzeczy. Najpierw zadzwoń pod numer 1-888-909-8872, aby poprosić o cofnięcie zamrożenia raportu kredytowego. Jeśli wspomnisz, że nie masz dostępu do swojego kodu PIN, zostaniesz poproszony o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań identyfikujących związanych z Twoją historią kredytową.

Alternatywnie możesz poprosić o zastępczy kod PIN przez Internet lub pocztą, który powinien zawierać list określający Twoje potrzeby oraz kopię prawa jazdy lub innego dokumentu tożsamości ze zdjęciem. Obecnie TransUnion nie pobiera opłaty za wymianę kodu PIN.

Pisemne żądanie należy przesłać na adres:

TransUnion LLC

PO Box 2000

Chester, Pensylwania 19016

ExperianAby poprosić o zastępczy kod PIN w celu odblokowania raportu kredytowego w Experian, możesz odwiedzić Security Freeze Center na stronie internetowej firmy. W tym miejscu można zażądać przypomnienia kodu PIN po przesłaniu innych informacji identyfikacyjnych. Alternatywnie możesz po prostu usunąć zamrożenie zabezpieczeń w tej samej sekcji zamrażania zabezpieczeń w ich witrynie internetowej bez konieczności uprzedniego żądania kodu PIN. To jest to co zrobiłem.

Jeśli nie zgubiłeś kodu PIN, możesz również usunąć zamrożenie kredytu zabezpieczającego, dzwoniąc do Experian pod numer 1-888-397-3742 (888-EXPERIAN) lub wysyłając prośbę pocztą. Kiedy zadzwoniłem, musiałem wybrać opcję 1, a następnie opcję 2. Początkowe monity nie miały dla mnie sensu, dopóki nie minąłem pierwszego. Jednak automatyczny system mówi, że monity mogą się zmieniać w zależności od tego, jak dobrze są w stanie zidentyfikować dzwoniącego.

Chociaż tymczasowe zniesienie lub trwałe usunięcie blokady zabezpieczeń w raporcie kredytowym może zająć więcej czasu, gdy kod PIN zostanie utracony, nadal można ukończyć proces usuwania. Upewnij się, że rozumiesz, czego wymaga każde biuro informacji kredytowej, aby odzyskać utracony kod PIN, i skontaktuj się bezpośrednio z firmą w celu uzyskania dalszych instrukcji.

Powiązana zawartość:
  • Co to jest kredyt i jaki ma na Ciebie wpływ
  • 6 ważnych powodów, dla których potrzebujesz kredytuDlaczego wszystkie wyniki kredytowe nie są takie sameZrozumienie usług doradztwa kredytowego a firmy naprawczeWysłane 5 czerwca 2019 r. Przez Melissa w Monitorowanie kredytów

    We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy