Nie chcemy nowych dróg. Tak uznał rząd i zabiera pieniądze

Nie chcemy nowych dróg. Tak uznał rząd i zabiera pieniądze
27 lipca, 2020
Category: gospodarka

*Ekspresowej _ siódemki _ na razie nie będzie, bo nie ma dzieki nią pieniędzy. Autostrada A4 pod Krakowem musi czekać na nowego wykonawcę. Poprzedniego Generalna Zarzad Dróg Lokalnych i Autostrad wyrzuciła sposród placu konstrukcji. *

Jedyna nasz kraj autostrada, która miała szansę być zdecydowana w całości przed EURO 2012, nie powstanie przy terminie. GDDKiA rozwiązała umowę na budowę liczącego 21 kilometrów przekroju autostrady A4 Brzesko – Wierzchosławice przy Małopolsce. Powodem miały być ogromne opóźnienia prac.

Polsko-macedońskie konsorcjum NDI i SB Granit, które odcinek budowało stawia sprawę inaczej. dziewiec lutego złożyło do GDDKiA zawiadomienie, że rezygnuje wraz z kontraktu, poniewaz GDDKiA nie płaci w terminie. Dyrekcja zapewnia, że żadnych zaległości nie było i rezygnacja jest bezzasadna. _ _

Minister Grabarczyk pracuje w kolejny bukiet Wyjawszy względu na tek krok, kto posiada rację, rezultat jest tego typu że posiadacza auta poczekają co najmniej do roku kalendarzowego 2013 na to, by od momentu granicy z Niemcami sluzace do granicy sposród Ukrainą jechać bez konieczności zjazdu z autostrady. Przyznał to wczoraj na antenie TVN24 Marcin Hadaj, rzecznik GDDKiA.

To jednak nie koniec kłopotów. Zagrożonych jest jeszcze co najmniej pięć innych, już budowanych odcinków autostrad. Według _ Dziennika Prasa periodyczna Prawnej _, ciemne chmury zbierają się nad:

  • odcinkiem A1 sposród Torunia sluzace do Łodzi , który budują Irlandczycy sposród SRB Civil Engineering,
  • dwoma odcinkami A2 między Łodzią natomiast Warszawą , za które odpowiada chiński Covec,
  • oraz dwoma odcinkami A4 do granicy z Ukrainą , za które wspólgra konsorcjum Polimex – Mostostal S. Zas.

Powód jest w kazdej sytuacji ten osobiscie – przedsiebiorstwa, by zdobyć lukratywne kontrakty, oferowały przy przetargach zbyt niskie koszty i w tym momencie nie są w stanie zmieścić się po kosztorysach. Natomiast rząd, reprezentowany przez GDDKiA, umów negocjować nie che i nie zamierza płacić dodatkowych pieniędzy. To nastepnie odbija się na jakości. Często – jak w ostatnim czasie w przypadku ekspresowej S8 – w sposób skandaliczny.

źródło: GDDKiA, postac na 1 lutego 2011

_ – Taką sytuację można było przewidzieć. Ostrzegaliśmy już w trakcie rozstrzygania przetargów, że wygrywają oferty zaniżone o dwadziescia, 40 wiecej jeszcze 60 % –mówi Adrian Furgalski, analityk Zespołu Doradców TOR. _ a mianowicie Scenariusze już wówczas były dwa: badz firmy będą występować na temat zwiększenie oplacania, albo będą bankrutować a mianowicie _dodaje._

Ekspresówki wyhamowały. Zwłaszcza _ siódemka _

Kierowcy będą musieli dłużej poczekać cos znacznie wiecej anizeli tylko na autostrady. Regionalne oddziały GDDKiA unieważniły na początku tygodnia przetargi na budowę odcinków dróg ekspresowych. Z planów wypadło przede wszystkim przeszlo 120 kilometrów ekspresowej S-7, o którą walczyli od momentu grudnia – organizując choćby blokady dróg – mieszkańcy Małopolski, Województwa mazowieckiego i województwa świętokrzyskiego.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy