Indie: Jeszcze brak prądu, ale już pomagają zaawansowane urzadzenia ochronne

Indie: Jeszcze brak prądu, ale już pomagają zaawansowane urzadzenia ochronne
27 lipca, 2020
Category: inne

Mieszkańcy wiosek po środkowych Indiach narzekają w limitowane dostawy prądu i braki infrastruktury, ale opracowali system sms-ów, który pozwala interweniować po instytucjach rządowych i pilnować urzędników – pisze sobotni „Washington Post”.

W niektórych obszarach Indii mieszkańcy mają się na jakie mozliwosci skarżyć a mianowicie pisze „WP” na stronach internetowych – na prąd dostarczany w trzy pory dziennie, dziury w drogach i duzo innych braków, ale przy dwóch okręgach w srodku kraju lokalni aktywiści jak i równiez władze, sposród pomocą przedsiebiorstwa specjalizującej się w technologiach informacyjnych, utworzyli program sms-ów, który umozliwia coś więcej niż składanie zażaleń. Program przekazuje żądania mieszkańców stosownym rządowym instytucjom i pilnuje, by biuletyny były bezzwlocznie odebrane, a następnie śledzi postępy odpowiedzialnych urzędników.

Według twórców aplikacji, system umozliwia zmniejszyć ryzyko, że ważne postulaty i prośby wieśniaków wpadną po biurokratyczną „czarną dziurę”, ponieważ czyni odbiorcę informacji odpowiedzialnym i oddzialywuje odpowiedzi. Nie zaakceptowac gwarantuje rozwiązania problemu, jednak utrudnia rządowi ignorowanie jego i kompletnie zmienia stosunki między obywatelami a rządem w świecie przerośniętej, skorumpowanej biurokracji – twierdzą analitycy.

„Każdy w wiosce nosi teraz po kieszeni telefon komórkowy komórkowy. Może się pan zamienić w bezpośrednią gorącą linię az do rządu a mianowicie mówi regionalny koordynator aplikacji Shafique Khan. Będziemy posiadali teraz siłę, dzięki której możemy się poskarżyć jak i równiez musimy być wysłuchani a mianowicie dodaje Khan.

Program oznacza się Samadhan. Nie umozliwia aby rządowe instytucje ignorowały sms-owe skargi i wołania o pomocna dlon, które mogą brzmieć: „deszcz zmył most w polskiej wiosce”, „pracownik służby zdrowia nie demonstruje się po pracy” badz „pompa wodna nie działa”.

W Indiach wydaje sie byc 750 mln użytkowników telefonów komórkowych a mianowicie pisze waszyngtoński dziennik a mianowicie Wszechobecne komórki, przy pomocy platform netowych, pomagają organizować społeczne protesty, pilnować prawidlowego wywożenia śmieci, śledzić przenoszenie łapówek, informować o ryzykownych wydarzeniach w okolicach, wzywać pomoc na rzecz molestowanych dziewczyn.

W New Delhi od początku listopada dostępna będzie za dwa dol. miesięcznie aplikacja, która pozwoli kobietom, jeśli znajdą się po niebezpieczeństwie, wysłać błyskawicznie ze swej komórki alarmujące wezwania do bliskich (kobiety w Indiach niechętnie zwracają się o pomoc sluzace do policji). Sygnał trafi też na katalogów strony w Facebooku i pokaże dzieki mapie skąd wzywają wsparcia.

Inne systemy, jak zastosowanie stworzona przez firmę CanvasM, pomagają na przykład migrującym biednym robotnikom, poszukującym jakiegokolwiek badz dorywczego lub tymczasowego zatrudnienia, zlokalizować propozycji pracy na określonym rejonie.

„Pomagamy Indusom, którzy są na danym dole drabiny społecznej skorzystać z możliwości, jakie pojawiły się teraz, podczas porzadnej passy gospodarki kraju w Indiach” – powiedział szef przedsiebiorstwa CanvasM Jagdish Mitra.

„Dostęp do technologii zmienia naturę naszej demokracji, a telefon komórkowy komórkowy jest metaforą naszej zmiany” – stwierdził przy rozmowie wraz z „WP” Shiv Visvanathan socjolog i antropolog z Instytutu Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych Dhirubhai Ambani w stolicy stanu Gujarat Gandhinagarze. (PAP)

fit/

int.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy