Pasażerowie kontra linie lotnicze. Dlaczego ich priorytety i oczekiwania się różnią

  • Dom
  • Firmy
  • Pasażerowie kontra linie lotnicze. Dlaczego ich priorytety i oczekiwania się różnią
Czego oczekują pasażerowie od kreski lotniczych?

Czego oczekują pasażerowie? Intuicyjnie na usta ciśnie się odpowiedź: jak najniższych cen biletów. Potwierdzałby to silny rozwój tanich linii lotniczych, które na starym kontynencie zdetronizowały zwykłych przewoźników. Właściwa odpowiedź nie jest jednak taka nieskomplikowana i jednoznaczna. Tradycyjne linie lotnicze upraszczają swoje taryfy, a tani przewoźnicy czynią co mogą, by pasażerowie płacili za dodatkowe posługi, takie jak bagaż czy możliwość wyboru miejsca dzięki pokładzie.

"W przyszłości bilety dla pasażerów mają możliwość być darmowe" - oświadczył nie tak dawno temu szef marketingu Wizz Air, Johan Eidhagen, nawiązując do coraz wyższych przychodów spedytorów z dodatkowych usług. Lub tak rzeczywiście będzie? Nie zaakceptować brakuje opinii, że latanie nie może być aż tak tanie, a schemat biznesowy tanich linii aeronautycznych na dłuższą metę nie sprawdzi się. Z innej jednak strony, są pasażerowie, którym wystarczy "okrojona" posługa.

- Dzisiejszy pasażer wie, czego chce. Przewiduje produktu, do którego sam dobiera usługi, a nie gotowego pakietu - gadał Wojciech Borys, szef Aeroflotu w Polsce, podczas dyskusji o relacjach pasażerów i linii lotniczych zorganizowanej za pośrednictwem Fly4Free. pl na World Travel Show. Przypomniał, że tanie linie lotnicze powstały w odpowiedzi na oczekiwania podróżnych.

- Przeszło pół wieku temu pasażerom zależało na tym, by mieć jak najwięcej bagażu i na lotnisko przyjeżdżali z kilkoma walizkami. Tanie połączenia w Europie rozpoczęły się od codziennych lotów między Irlandią a Dużą Brytanią, zwłaszcza dla zatrudnionych. Ci zaś lecąc rankiem, a wracając wieczorem, nie potrzebowali ani bagażu rejestrowanego, ani cateringu, a tylko miejsca na podróż z punktu A do punktu B - dodał.

To właśnie tanie linie lotnicze zapoczątkowały rewolucję w podróżowaniu samolotami i uczyniły z nich popularny lek transportu, konkurencyjny wobec transportu.

Niejednokrotnie jednak obrazuje się, że tanie bilety mogą być porównywalne lub droższe w stosunku do odwiedzenia ofert tradycyjnych przewoźników. Należy zsumować z ceną przelotu koszt dojazdu z oddalonego od miasta lotniska, należności za dodatkowe usługi (bagaż, wybór miejsca, poczęstunek), a także uwzględnić koszt utraconych korzyści związanych z mniej atrakcyjną godziną odlotu (np. w południe, a nie o poranku).

Ryanair od 15 stycznia ograniczy możliwość wniesienia do kabinowymi bezpłatnego bagażu podręcznego do jednej sztuki dla tychże pasażerów, którzy nie wykupili pierwszeństwa wejścia na pokład. Niektórzy przewoźnicy klientów z najtańszymi biletami wpuszczają w pokład w dalszej kolejności, a tradycyjni przewoźnicy rezygnują z darmowych posiłków na części dróg.

- Podstawowym obiektem działalności linii lotniczej wydaje się maksymalizacja zysku - przypomniał podczas debaty Maciej Nykiel z firmy Fly. pl. - Pamiętajmy, że jest to biznes, a linie lotnicze są przedsiębiorstwami, albo będącymi w posiadaniu ciebie, albo akcjonariuszy, przed jakimi na koniec roku mają obowiązek wykazać się odpowiednią korzyścią EBITDA - dodał.

Zapis panelu "Trudna relacja pasażera i linii lotniczej. Gdzie wydaje się być granica bólu? "

cyfryzacja procesów bankowych to okazja i wyzwanie dla sektora  Pieniądze

Cyfryzacja procesów bankowych to okazja i wyzwanie dla sektora Pieniądze

Darmowe konta i karty coraz bardziej. Podstawowe usługi będą nieodpłatne, ale są też ograniczenia Kolejny bank ostrzega kontrahentów. "Złośliwe oprogramowanie" Bank stworzył klona. Doradza klientom Jeden z największych banków…...

Czytać..
crowdfunding. Raport o polskim globalnej sieci 2016.

Crowdfunding. Raport o polskim globalnej sieci 2016.

Jeżeli partnera męczą polityczne spory, toczone od 1989 r. lub żarty o rodakach, które ponoć opowiadają o naszą firmę za granicą, powinien wstąpić na któryś z rodzimych portali crowdfundingowych. Można tam…...

Czytać..
copa-Cogeca uważa, że Brexit przyniesie rolnikom straty

Copa-Cogeca uważa, że Brexit przyniesie rolnikom straty

Nowa opłata dla kierowców. "Najostrzejsze" przepisy na świecie Funt spadł poniżej pięciu zł. Kolejne "nie" dla brexitu uderzyło w brytyjską walutę Nowy obowiązek dla Polaków na Wyspach. Wszystko, jak musisz…...

Czytać..
co zdrożeje, a co potanieje w 2017 roku?

Co zdrożeje, a co potanieje w 2017 roku?

Projekt budżetu na 2019 dwanaście miesięcy do komisji sejmowych Koniec ze zmianą czasu? Komitet Europejska przedstawi propozycję W tę niedzielę zrobisz promocje. Potem długa przerwa Gospodarka rośnie, ale inwestycje rozczarowały Coca-Cola…...

Czytać..
cipras dostaje poparcie opozycji. Jednak jego własna partia narzeka  Ze świata

Cipras dostaje poparcie opozycji. Jednak jego własna partia narzeka Ze świata

Grecja znowu w tarapatach. Tusk apeluje o nadzwyczajne spotkanie Grecja zbiera pochwały. Za progresy w realizacji reform Strajk dziennikarzy. Nie chcą reformy emerytalnej Plany reformy emerytalnej wyciągnęły ludzi na ulice…...

Czytać..
chiński parlament przyjął nowy zamiar pięcioletni  Ze świata

Chiński parlament przyjął nowy zamiar pięcioletni Ze świata

Chińska inicjatywa pobudza wątpliwości. Lagarde wezwała do odwiedzenia ostrożności "Szansa dla naszych przedsiębiorców". Premier o obietnicy szefa chińskiego rządu Wrzucił monety do silnika "na szczęście". Pasażer dostał słony rachunek Chiński…...

Czytać..