Co to jest cofnięcie płatności?

Category: Karty Kredytowej
17 lutego 2021

Cofnięcie płatności ma miejsce, gdy klient otrzymuje z powrotem środki z transakcji.

Cofnięcia płatności są częścią prowadzenia firmy. Ważne jest, aby zrozumieć, jakie rodzaje cofnięć płatności mają miejsce, w jakich okolicznościach mają one miejsce i jakie są tego skutki dla sprzedawców.

Co to jest cofnięcie płatności?

Cofnięcie płatności ma miejsce, gdy klient otrzymuje z powrotem środki z transakcji. Ten proces może się odbywać na kilka sposobów; spory klientów, cofnięcie autoryzacji i zwrot płatności. Każde z tych cofnięć ma miejsce na różnych etapach procesu płatności iz różnych powodów. Przyjrzymy się dogłębnie, co sprzedawcy powinni wiedzieć o każdym typie cofnięcia płatności.

Spór z klientemPosiadacze kart mogą wnieść spór do swojego banku, który go wydał. Może się to zdarzyć z różnych powodów i sytuacji. Gdy sprzedawca otrzyma spór z klientem, będzie miał powiązany z nim kod przyczyny. Kod przyczyny wyjaśnia przyczynę sporu, innymi słowy, co twierdzi posiadacz karty. Po złożeniu sporu agent rozliczeniowy pobierze kwotę transakcji z konta sprzedawcy.

Aby podjąć próbę odzyskania środków z transakcji, sprzedawca będzie musiał zebrać przekonujące dowody na odpowiedź. Zebranie przekonujących dowodów, które są specyficzne dla kodu przyczyny, pomoże wzmocnić reakcję. Jeśli sprzedawca pomyślnie udowodni, że spór klienta jest nieważny, środki zostaną zwrócone sprzedawcy. Ale jeśli sprzedawca nie jest w stanie stworzyć zwycięskiej odpowiedzi, nie odpowiada na czas lub transakcja była prawdziwym oszustwem, klient zatrzyma kwotę transakcji.

Jest to najbardziej istotny proces cofania płatności dla sprzedawców. Kiedy sprzedawca otrzymuje spór, traci kwotę transakcji ze sprzedaży i otrzymuje opłatę za spór. Jeśli sprzedawca zdecyduje się odpowiedzieć na spór, może to zająć trochę czasu i zasobów. Ważne jest, aby kupcy podjęli niezbędne kroki w celu uniknięcia sporów.

Cofnięcie autoryzacjiKiedy klient dokonuje zakupu, wprowadzając numer swojej karty w trybie online lub na fizycznym terminalu, następuje szereg stron i działań, które mają na celu zatwierdzenie transakcji. Autoryzacja jest pierwszym krokiem w tym procesie. Jest to komunikat od wydawcy za pośrednictwem procesora karty kredytowej, w którym stwierdza się, że klient ma na koncie wystarczające środki na pokrycie kosztów transakcji.

Blokada autoryzacji ma miejsce przed rozliczeniem środków. Gdy sprzedawca otrzyma potwierdzenie, że posiadacz karty ma wystarczające środki na swoim koncie, środki te są zatrzymywane. Oznacza to, że posiadacz karty nie ma dostępu do środków. Gwarantuje to, że sprzedawca otrzyma zapłatę.

Chociaż ilość środków dostępnych dla klienta spadła, nie oznacza to, że pieniądze zostały przelane na konto sprzedawcy. Akceptanci mogą wykorzystać lukę między momentami, w których środki są przechowywane na koncie posiadacza karty, ale nie zostały jeszcze przesłane na konto sprzedawcy. Jeśli produktu zamówionego przez klienta nie ma już w magazynie, klient anuluje zamówienie lub z różnych innych powodów, które uzasadniałyby zwrot pieniędzy, sprzedawcy mogą po prostu zwolnić blokadę konta. Jest to korzystne dla sprzedawców, ponieważ transakcja lub tradycyjny zwrot nigdy nie zostały przetworzone, co pozwala uniknąć opłat.

Zwrot płatnościWszyscy doświadczyliśmy zwrotu pieniędzy jako posiadacz karty lub klient. Dzieje się tak, gdy klient ma problem z zakupionym produktem i chce go zwrócić sprzedawcy w zamian za zwrot pieniędzy. W przeciwieństwie do blokad autoryzacyjnych transakcja została w pełni przetworzona, więc musi nastąpić jej cofnięcie. Zwrot jest traktowany podobnie jak transakcja odwrotna, gdy sprzedawca wysyła środki do posiadacza karty.

Ten proces nie jest zwykłą transakcją. Za wystawienie zwrotów sprzedawcy zwykle pobierają opłatę związaną z przetwarzaniem zwrotu, tak jak w przypadku transakcji. Zwykle jest to opłata interchange lub opłata transakcyjna.

Cofnięcia płatności są częścią prowadzenia firmy. Ważne jest, aby zrozumieć, jakie rodzaje cofnięć płatności mają miejsce, w jakich okolicznościach mają one miejsce i jakie są tego skutki dla sprzedawców.

Co to jest cofnięcie płatności?

Cofnięcie płatności ma miejsce, gdy klient otrzymuje z powrotem środki z transakcji. Ten proces może się odbywać na kilka sposobów; spory klientów, cofnięcie autoryzacji i zwrot płatności. Każde z tych cofnięć ma miejsce na różnych etapach procesu płatności iz różnych powodów. Przyjrzymy się dogłębnie, co sprzedawcy powinni wiedzieć o każdym typie cofnięcia płatności.

Spór z klientemPosiadacze kart mogą wnieść spór do swojego banku, który go wydał. Może się to zdarzyć z różnych powodów i sytuacji. Gdy sprzedawca otrzyma spór z klientem, będzie miał powiązany z nim kod przyczyny. Kod przyczyny wyjaśnia przyczynę sporu, innymi słowy, co twierdzi posiadacz karty. Po złożeniu sporu agent rozliczeniowy pobierze kwotę transakcji z konta sprzedawcy.

Aby podjąć próbę odzyskania środków z transakcji, sprzedawca będzie musiał zebrać przekonujące dowody na odpowiedź. Zebranie przekonujących dowodów, które są specyficzne dla kodu przyczyny, pomoże wzmocnić reakcję. Jeśli sprzedawca pomyślnie udowodni, że spór klienta jest nieważny, środki zostaną zwrócone sprzedawcy. Ale jeśli sprzedawca nie jest w stanie stworzyć zwycięskiej odpowiedzi, nie odpowiada na czas lub transakcja była prawdziwym oszustwem, klient zatrzyma kwotę transakcji.

Jest to najbardziej istotny proces cofania płatności dla sprzedawców. Kiedy sprzedawca otrzymuje spór, traci kwotę transakcji ze sprzedaży i otrzymuje opłatę za spór. Jeśli sprzedawca zdecyduje się odpowiedzieć na spór, może to zająć trochę czasu i zasobów. Ważne jest, aby kupcy podjęli niezbędne kroki w celu uniknięcia sporów.

Cofnięcie autoryzacjiKiedy klient dokonuje zakupu, wprowadzając numer swojej karty w trybie online lub na fizycznym terminalu, następuje szereg stron i działań, które mają na celu zatwierdzenie transakcji. Autoryzacja jest pierwszym krokiem w tym procesie. Jest to komunikat od wydawcy za pośrednictwem procesora karty kredytowej, w którym stwierdza się, że klient ma na koncie wystarczające środki na pokrycie kosztów transakcji.

Blokada autoryzacji ma miejsce przed rozliczeniem środków. Gdy sprzedawca otrzyma potwierdzenie, że posiadacz karty ma wystarczające środki na swoim koncie, środki te są zatrzymywane. Oznacza to, że posiadacz karty nie ma dostępu do środków. Gwarantuje to, że sprzedawca otrzyma zapłatę.

Chociaż ilość środków dostępnych dla klienta spadła, nie oznacza to, że pieniądze zostały przelane na konto sprzedawcy. Akceptanci mogą wykorzystać lukę między momentami, w których środki są przechowywane na koncie posiadacza karty, ale nie zostały jeszcze przesłane na konto sprzedawcy. Jeśli produktu zamówionego przez klienta nie ma już w magazynie, klient anuluje zamówienie lub z różnych innych powodów, które uzasadniałyby zwrot pieniędzy, sprzedawcy mogą po prostu zwolnić blokadę konta. Jest to korzystne dla sprzedawców, ponieważ transakcja lub tradycyjny zwrot nigdy nie zostały przetworzone, co pozwala uniknąć opłat.

Zwrot płatnościWszyscy doświadczyliśmy zwrotu pieniędzy jako posiadacz karty lub klient. Dzieje się tak, gdy klient ma problem z zakupionym produktem i chce go zwrócić sprzedawcy w zamian za zwrot pieniędzy. W przeciwieństwie do blokad autoryzacyjnych transakcja została w pełni przetworzona, więc musi nastąpić jej cofnięcie. Zwrot jest traktowany podobnie jak transakcja odwrotna, gdy sprzedawca wysyła środki do posiadacza karty.

Ten proces nie jest zwykłą transakcją. Za wystawienie zwrotów sprzedawcy zwykle pobierają opłatę związaną z przetwarzaniem zwrotu, tak jak w przypadku transakcji. Zwykle jest to opłata interchange lub opłata transakcyjna.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy