25 szablonów listów Best Proof of Funds

Category: Jeśli Twoja
17 lutego 2021

Planujesz kupić dom i dokonać płatności gotówką? Wtedy może być konieczne zapoznanie się z listem potwierdzającym fundusze. Kiedy zdecydujesz się zapłacić za zakup wielkości domu, zostaniesz poproszony o okazanie takiego dowodu, a jednym ze sposobów jest okazanie listu potwierdzającego fundusze lub uzyskanie listu z banku. Ale co to jest list potwierdzający fundusze? Zasadniczo jest to dokument, który miałby służyć jako dowód, że masz wystarczające środki, aby dokonać płatności gotówką.

Możliwość przedstawienia konkretnych dowodów finansowania jest niezbędna, ponieważ może być głównym czynnikiem decydującym o tym, czy będziesz w stanie kupić dom, na który masz ochotę. Dobrze byłoby wcześniej porozmawiać z agentem o planach płatności. Następnie możesz poprosić swojego agenta o pomoc w zdobyciu tego dokumentu. Dałoby to szansę na przedstawienie sprzedawcy potrzebnego mu dowodu, gdy będzie go potrzebował, aby najprawdopodobniej zaakceptował Twoją ofertę.

W Internecie dostępnych jest wiele bezpłatnych listów potwierdzających fundusze, a jeśli jesteś początkującym w całej koncepcji, możesz po prostu wpisać je w wyszukiwarce i spojrzeć na różne rodzaje próbek. Musisz mieć ten list, aby móc z powodzeniem złożyć ofertę gotówkową na dom. Zazwyczaj agenci nieruchomości nie przyjmą Twojej oferty, chyba że masz faktyczne dowody na to, że byłbyś w stanie zapłacić za dom, na który składasz ofertę. Zasadniczo służy to temu samemu celowi, co list przed zatwierdzeniem, który oznaczałby, że możesz zachować swoją ofertę i dokończyć zakup.

Listy potwierdzające fundusze

Dowód posiadania środków jest zwykle używany, jeśli chcesz kupić dom za gotówkę. Gdy będziesz mieć ten dokument i sprzedawca będzie wiedział, że masz środki, będziesz mógł rozpocząć negocjacje w sprawie ostatecznej ceny sprzedaży domu. Jest to potrzebne tylko w przypadku sprzedaży gotówkowej ze względu na charakter sprzedaży. Ten artykuł pomoże Ci dowiedzieć się wszystkiego o listach, a nawet jak napisać je dla siebie.

Rodzaje listów potwierdzających posiadanie funduszy

Tego rodzaju listy przekazuje osoba, która zwraca się do banku z prośbą o wydanie dowodu posiadania środków, zazwyczaj w celu zakupu domu za gotówkę. W takich przypadkach osoba potrzebuje dowodów, że ma wystarczające środki na swoim koncie, aby móc dokonać zakupu. Zazwyczaj tego rodzaju listy są proszone przez właściciela konta o przekazanie ich osobie trzeciej.

Aby otrzymać tego rodzaju list z banku, należałoby o niego poprosić. Format jest inny niż wyciąg bankowy, ponieważ służy innemu celowi. Patrząc na list potwierdzający fundusze, dowiesz się, że istnieją różne typy, które są używane do różnych celów i mają nieco inne formaty.

Przyjrzyjmy się różnym typom listów, które mogą okazać się przydatne, jeśli będziesz musiał stworzyć taki dla siebie.

List polecający z bankuTe rodzaje listów można różnie określać w zależności od ich przeznaczenia finansowego. List polecający może zostać wydany przez firmę księgową lub przez doradcę podatkowego, który zweryfikowałby, czy organizacja ma wystarczające finanse lub środki finansowe. Jest to zwykle używane, gdy oferta publiczna jest przeprowadzana po raz pierwszy.

Jeśli chodzi o listy potwierdzające posiadanie funduszy, tworzony jest Bank Comfort Letter, który ma służyć jako pisemna dokumentacja dla kupującego, która ma być przekazana sprzedawcy jako dowód, że kupujący jest chętny i zdolny do dokonania płatności. Jest to zwykle wymagane, gdy sprzedawca nie chce udzielić gwarancji finansowej w odniesieniu do określonego wyniku, takiego jak wydajność zabezpieczenia.

List o gotowości bankuTen typ jest powszechnie używany w handlu międzynarodowym. Gdy chodzi o finansowanie eksportu lub importu międzynarodowego, zwykle przychodzi czas, kiedy kupujący lub sprzedający jest proszony o list z banku w sprawie gotowości.

Ten rodzaj listu może być wystawiony z banku do banku. Celem tego listu jest potwierdzenie drugiemu bankowi, że jest on dobrze wyposażony i gotowy do kontynuowania transakcji. Ten rodzaj listu jest niezbędnym elementem zapewniającym prawidłową realizację transakcji.

Pismo o zablokowanych środkachTen typ listu jest najczęściej używany jako dowód, że środki na określonym koncie są zarezerwowane lub „zablokowane dla konkretnej transakcji. Tego typu listy są zwykle używane do kupna lub sprzedaży bankowych papierów dłużnych oraz innych zaawansowanych transakcji finansowych.

Po wysłaniu tego listu określona kwota środków na koncie nie może zostać wykorzystana ani wyczerpana i powinna pozostać na koncie do czasu, gdy będą potrzebne do uzgodnionej transakcji. Zablokowanie środków można zrobić, wysyłając pismo do banku, składając wniosek, a bank musiałby wtedy zablokować konto w swoim systemie.

Weryfikacja listu depozytowegoGdy zakup nieruchomości jest związany z transakcjami, dużymi lub małymi, zwykle wystawia się list weryfikacyjny w celu wykazania, że ​​bank jest w stanie sfinansować. Ten rodzaj dokumentu jest zwykle wstępnie formatowany przez różne banki, tak aby wszystkie dane posiadacza rachunku były już uwzględnione. Dokument może również zawierać wszelkie uwagi lub instrukcje bankiera.

Jak widać, istnieją różne rodzaje listów potwierdzających fundusze, w zależności od okoliczności, w których zostaną wykorzystane. Jeśli więc próbowałeś się nauczyć, jak je wykonać, upewnij się, że najpierw wiesz, jakiego typu potrzebujesz. Znajomość tych informacji pomoże Ci złożyć wniosek w banku lub dowolnej instytucji finansowej, do której będziesz go kierować. Przyjrzyjmy się teraz niektórym typowym błędom popełnianym w tego typu dokumentach.

Proof of Funds Samples

Typowe błędy w listach potwierdzających fundusze

Listy te są niezbędne, aby ktoś mógł wymyślić odpowiedni dokument potrzebny do różnych celów. Istnieją jednak pewne błędy, które są często popełniane w przypadku tego rodzaju listów i byłoby bardzo pomocne, gdybyś je poznał, aby nie popełniać tych typowych błędów.

Ludzie często zaniedbują korzystanie z tego podstawowego dokumentu

Gdy sprzedawca prosi o dowód, że masz wystarczające środki na rachunkach i byłbyś w stanie zapłacić całą potrzebną kwotę w gotówce, tak jak zaoferowałeś, rozwiązanie jest bardzo proste – uzyskaj list potwierdzający, że masz wystarczające środki finansowania, abyś miał rzeczywisty dokument uzupełniający twoje roszczenia. W Internecie jest wiele bezpłatnych listów i wszystko, co musisz zrobić, to pobrać jeden, poprosić o niego lub jeszcze lepiej, nauczyć się samemu go wykonać.

Stwierdzenie, że transakcja zostanie dokonana w gotówce, nawet jeśli jest to faktycznie transakcja finansowa

Możesz otrzymać różnego rodzaju porady, które wskazywałyby, że składanie ofert gotówkowych byłoby dla Ciebie korzystne. Jednak ten ruch najprawdopodobniej przyniósłby odwrotny skutek, zwłaszcza gdy oferta zostałaby zaakceptowana i potrzebny byłby faktyczny dowód na to, ile masz. Kiedy składasz ofertę gotówkową, sprzedawca oczekuje, że wszystkie pieniądze są twoje i będziesz potrzebować dokumentu lub listu, który posłuży jako dowód tego faktu.

Umowy finansowania różnią się od ofert gotówkowych, a uzyskanie dowodu na faktyczne pieniądze nie będzie zbyt przydatne w takich przypadkach. Dokument, który otrzymałeś, najprawdopodobniej wskazywałby, że tak naprawdę nie masz całej kwoty w gotówce i nie będziesz w stanie zapłacić tą metodą.

Staraj się podejmować mądre decyzje, gdy planujesz zakup domu lub dokonanie podobnego dużego zakupu i planujesz uzyskać dowód posiadania funduszy lub napisać list. Pamiętaj, że musisz mieć wszystkie potrzebne środki na swoim koncie; w przeciwnym razie najprawdopodobniej bardziej skorzystasz na transakcjach finansowych.

Pomocne wskazówki dotyczące gromadzenia funduszy na potrzeby listu potwierdzającego posiadanie funduszy

Aby móc napisać dobry list o świetnej treści, bardzo pomocne byłoby zapoznanie się z kilkoma wskazówkami dotyczącymi budowania funduszy. Jeśli chcesz przedstawić sprzedawcy dowód, że masz wystarczające środki, w rzeczywistości powinieneś najpierw przelać je na swoje konto! Jeśli jesteś członkiem banku lub instytucji pożyczkowej, możesz zasugerować klientowi te wskazówki. Te wskazówki mogą pomóc Ci w budowaniu funduszy, zanim przejdziemy do nauki pisania samego listu.

  • Możesz spróbować pożyczyć potrzebne środki od rodziny i przyjaciół, aby móc zebrać kwotę potrzebną do potwierdzenia posiadania funduszy. Możesz przelać pieniądze bezpośrednio na swoje konto lub przelać je na konto rynku pieniężnego, aby zebrać odsetki.
  • Aby otrzymać pożyczkę, możesz skorzystać z funduszu emerytalnego (takiego jak emerytura). Gdy masz już pożyczkę, możesz przelać środki na rachunek, który będzie podlegał oprocentowaniu.Jeśli sprzedajesz swój dom, wykorzystaj jego sprzedaż jako część swoich funduszy. Jeśli i tak planujesz kupić lepszy dom, sprzedaj swój dom tak szybko, jak to możliwe i znajdź niedrogie miejsce do wynajęcia, podczas gdy będziesz dopracowywać szczegóły nowego domu. Pozwoliłoby to na dodanie ogromnej kwoty do dowodu posiadania środków, co zwiększyłoby szanse, że Twoja oferta zostanie zaakceptowana przez sprzedawcę domu, który chcesz posiadać.Rozpocznij sprzedaż w garażu i sprzedawaj wszystko, czego nie potrzebujesz. Zrób spis wszystkich swoich rzeczy i ustal, które przedmioty chcesz zachować, a których chciałbyś się pozbyć. Są szanse, że będziesz w stanie znaleźć w swoim domu przedmioty, które przyniosą dobrą cenę. Kiedy już sprzedasz wszystkie te niepotrzebne przedmioty, zdeponuj wszystkie zarobione pieniądze na koncie, aby dodać je do swojego finansowania.Jeśli planujesz kupić nowy dom lub dokonać dużego zakupu gotówką, zacznij oszczędzać wcześnie. Zapewniłoby to, że będziesz miał wystarczające środki na koncie, gdy nadejdzie czas, że będziesz potrzebować listu lub dokumentu, który posłuży jako weryfikacja tego, ile masz.Są to wskazówki, które możesz wykorzystać nie tylko do budowania swoich funduszy na wypadek, gdybyś potrzebował ich dowodów, ale są to bardzo praktyczne wskazówki, z których możesz skorzystać, aby zaoszczędzić więcej pieniędzy i zwiększyć swoje finanse. Teraz przejdźmy do faktycznego napisania listu, który możesz wystosować do każdej osoby, która o to poprosi.

    List potwierdzający fundusze z banku

    Napisz własny list potwierdzający posiadanie funduszy

    Teraz, kiedy już wiesz, co jest potwierdzeniem otrzymania listu i masz wystarczająco dużo informacji na jego temat, możemy przejść do poznania przydatnych kroków i wskazówek dotyczących pisania własnego listu. Pamiętaj jednak, że istnieją różne szablony i formaty dla tego typu listów. Możesz również spróbować wyszukać bezpłatne listy potwierdzające fundusze w Internecie i przeredagować szablony, jeśli nie chcesz samodzielnie pisać całego listu. Pamiętaj, że tego rodzaju list z banku musi być oficjalny, więc poniższe kroki i wskazówki pomogą Ci go napisać:

    • Sprawdź relacje osoby proszącej o list. Zwykle o wysłanie tego listu zostaniesz poproszony, jeśli pracujesz w banku, spółdzielczej spółdzielni pożyczkowej lub jakiejkolwiek innej instytucji finansowej jako personel wyższego szczebla lub osoba udzielająca pożyczek. Więc pierwszą myślą, którą powinieneś zrobić, jest potwierdzenie, czy klient faktycznie złożył żądanie, a następnie sprawdzenie jego / jej kont.
    • Sprawdź z klientem, które rachunki zostaną uwzględnione w dokumencie, który chcesz przedstawić. W zależności od potrzeb Twojego klienta może być konieczne podanie informacji o więcej niż jednym koncie, więc zweryfikuj to u swojego klienta.Ustal kwotę, którą należałoby uwzględnić. Zwykle dowód wpłaty jest czymś więcej niż tylko aktualnym wyciągiem bankowym, który podaje saldo konta. Sprawdź z klientem, ile znalazłoby odzwierciedlenie w rekordzie, zwłaszcza jeśli potrzebna kwota jest w rzeczywistości mniejsza niż ta, która zawiera konto klienta. Nie należy umieszczać informacji, których klient nie chce udostępniać.Ponieważ list jest oficjalnym dokumentem, należy go wydrukować na papierze firmowym, takim jak papier firmowy, który zawiera nazwę i adres instytucji. Jeśli Twoja instytucja ma różne oddziały, wskaż, który oddział wydaje pismo.Pamiętaj, aby podać datę wydania listu, ponieważ jest to niezwykle ważne. Powodem, dla którego jest to ważne, jest to, że data może służyć jako odniesienie do ważności dokumentu. Jeśli osoba, która zażądała listu, prześle go kilka tygodni lub miesięcy po jego wysłaniu, zawarte w nim informacje mogą nie być już dokładne, a strona otrzymująca może ich już nie akceptować.Pełne imię i nazwisko klienta (lub właściciela rachunku) powinno być zawarte w liście. W przypadku rozbieżności między imieniem i nazwiskiem właściciela konta a nazwiskiem osoby proszącej o list, porozmawiaj o tym z klientem. Nie powinieneś wysyłać listu do osoby, która tak naprawdę nie jest właścicielem konta.W liście należy zawrzeć wszelkie ograniczenia. Czasami wnioskodawca może poprosić o pismo w określonym celu i należy to uwzględnić w piśmie. Należy również zaznaczyć, że jeśli list zostanie wykorzystany w jakimkolwiek innym celu lub w przypadku jakichkolwiek innych pytań dotyczących listu lub jego treści, powinni skontaktować się z Państwem w celu wyjaśnienia lub wyjaśnienia.Autoryzuj i sformalizuj swój list, składając swój podpis lub prosząc upoważnione osoby o złożenie podpisu. Aby Twój list został zaakceptowany przez osobę, która o niego wystąpiła lub przez osoby lub instytucję, której przekazuje go osoba, która go o niego poprosiła, musi być podpisany przez osobę z Twojego banku lub instytucji finansowej. Jeśli piszesz pismo, ale nie masz upoważnienia do jego podpisania, poproś o podpis odpowiedniej osoby lub osób.Okazywanie listu osobom upoważnionym w Twojej instytucji pozwoliłoby Ci również na sprawdzenie Twojego listu, aby mieć pewność, że został on dobrze sformułowany, a cała zawartość jest poprawna.Przed podpisaniem dokumentu lub poproszeniem kogoś o podpisanie należy najpierw dodać nazwiska sygnatariuszy i ich oficjalne tytuły. Ma to na celu zapewnienie, że osoba podpisująca ma uprawnienia wynikające z jej tytułu. Oczywiście, jeśli sygnatariusz nie jest kimś „ważnym, może nie mieć uprawnień do podpisania dokumentu, więc dokument może być nieważny.Zrób krok dalej i zapytaj klienta, czy list, o który prosi, wymaga poświadczenia notarialnego. Zwykle nie musi to być tak długo, jak list jest dobrze napisany i podpisany przez upoważniony personel, ale w niektórych przypadkach może tego wymagać sprzedawca lub strona otrzymująca.Po sprawdzeniu listu, jesteś pewien, że jest poprawny i masz go podpisany, możesz wydać pismo swojemu klientowi. Ogólnie rzecz biorąc, list potwierdzający fundusze musi być napisany i wystawiony szybko, ponieważ Twój klient może pracować nad transakcją, która jest wrażliwa na czas. Dowiedz się, kiedy Twój klient potrzebuje listu i postaraj się, abyś był w stanie wysłać pismo, gdy Twój klient go potrzebuje.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy