11 osób rannych w wypadku polskiego autokaru

Author:
27 lipca, 2020
Category: inne

Aktualizacja, godz. 11. 30

11 Polaków zostało niegroźnie rannych w ciagu nocy, w wypadku polskiego autokaru liniowego na autostradzie nr czterech w Niemczech. Nikt nie zginął. W zamian, gdzie pozostali przewiezieni pasażerowie, podstawiono już inne autokary.

Jakim sposobem poinformowała sekretarz wydziału konsularnego ambasady RP w Berlinie Anna Łukasik-Kuenne, w autokarze, który uległ wypadkowi dzieki autostradzie za Chemnitz ku Erfurtu, znajdowało się 25 osób a mianowicie 23 pasażerów i dwóch kierowców miarki autobusowej Eurolines.

Według informacji polskiej placówki w Berlinie, nie było innego uczestnika tego przypadku. Według przekazanych jej wstępnych ustaleń niemieckiej policji, z nieustalonych pobudek autokar zjechał na prawą stronę jezdni, osunął się do rowu i przewrócił na bok.

Wcześniej agencja dpa podawała, że z niewyjaśnionej przyczyny 57-letni kierowca autokaru, jadącego w kierunku Erfurtu, zjechał z autostrady zjazdem Hohenstein-Ernstthal, po czym pojazd zjechał z jezdni, wpadł sluzace do rowu jak i równiez przewrócił się.

Wszystkimi pasażerami autokaru zajęły się służby ratunkowe. Ranni zostali przetransportowani do okolicznych szpitali. Katalogów życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. Lżej ranni zostali zbadani przez lekarza pogotowia.

Według wicedyrektora sluzace do spraw sprzedaży spółki Eurolines-Polska, w barwach której jechał autokar, Krzysztofa Stępnia, na liście pasażerów licencjonowanej miarki z Polski południowej sluzace do Stuttgartu były 24 osoby. Nie wiadomo aczkolwiek, czy kazde wsiadły az do autokaru – zweryfikowaną listę pasażerów zatrzymała niemiecka psy.

Autokar należał do firmy Beta-Bus z Krakowa, był podnajęty do obsługi owego kursu poprzez jednego sposród udziałowców spółki Eurolines-Polska – podwrocławską firmę Sokół. Autokar jechał linią noszącą oznakowania T-570(B-120) obsługiwaną w wspólpracy przez firmy Eurolines-Polska i Eurotrans-Eurobus z Lublińca.

Autokar, który uległ wypadkowi, rozpoczął kurs przy Katowicach, zabierając po drodze pasażerów z nastepnych śląskich miejscowosci. W Gliwicach wsiadła az do niego większa grupa osób dowiezionych w tym miejscu w ramach tzw. połączenia antenowego z Przeworska, Krosna, Jasła, Gorlic i Krakowa.

Stępień wyjaśnił, że spółka Eurolines-Polska sprzedała jedynie kilka biletów na tenze kurs. Inni podróżni dysponowali bilety spólek Eurobus jak i równiez niemieckiej spółki Eurolines. Większość pasażerów zmierzała do Frankfurtu i Mannheim.

Z danych Stępnia wyplywa, że w przypadku żaden wraz z pasażerów nie odniósł poważnych obrażeń. trzynascie osób wyszło z przewróconego autokaru wyjawszy jakichkolwiek szkód, pozostałe jedenascie przewieziono do badań. Ok. godz. 11. oczekiwano na informację, badz 6-7 osób z badanych będą po jakikolwiek sposób hospitalizowane, czy też będą mogły kontynuować podróż.

_ Dość wyostrzone były owe informacje o stanie ciężkim rannych, ponieważ jak zapewniał właściciel autokaru, wszyscy pasażerowie wyszli tu o własnych siłach – ok. trzynascie osób bezpiecznie w ogóle, pozostali a mianowicie ze stłuczeniami, obiciami obok kontakcie ze szkłem. Trzy osoby – wyszły wraz z autokaru również o własnych siłach lecz przy pomocy innych _ – relacjonował Stępień.

Według faceta, na obszar po wypadku podstawiono dotąd dwa autokary – pewien, którym kilkunastu najlżej poszkodowanych pasażerów nadal rano – po doniesieniu bagaży – miało kontynuować podróż a takze drugi autokar liniowy, który jechał równoległym połączeniem jak i równiez zaoferował przejęcie pasażerów.

Zanim południem na miejsce miał dojechać wciaz jeden autokar, który planowo miał pózniej wrócić az do Polski. Wiadomo jednak, że m. in. po 2 osoby na miejsce miała przyjechać rodzina, dwie odmienne zdecydowały się wrócić az do Polski w własny wydatek.

Przed południem na polozenie mieli dojechać też przedstawiciele właściciela autokaru, firmy Beta-Bus. Wcześniej, sluzace do wyciągnięcia rozbitego pojazdu z rowu potrzebny był ciężki sprzęt, fabula trwała pare godzin. Ruch na autostradzie w kierunku Erfurtu ograniczono teraz do jednego pasa.

To kolejny poważny wypadek naszego autokaru po Niemczech. We wrześniu ubiegłego roku przy katastrofie w obwodnicy Berlina zgineło czternascie osób, a ponad trzydziestu zostało kontuzjowanych.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy